18/3

Är glad att jag har blivit av med det mesta av kräkningarna. Dock så äter jag inte mycket överhuvudtaget. Är det bra eller dåligt? Jag har två olika röster i huvudet som inte har samma åsikt om den saken..
Känslan av att vara äcklig verkar inte vilja försvinna, det är bara när jag inte har ätit något alls som jag inte känner mig fullt så äcklig. Till och med om jag äter och sedan kräks kommer den krypande..

Får man större bekräftelse som smal tror ni? Det tror jag, iaf när det gäller mig själv. Om jag blir smal gillar folk mig mer än  vad dom gör nu. Om jag blir smal så ordnar sig nog allt. Jag hör själv hur dumt det låter, men det är så jag tror.

Jag fick en fråga om varför jag  läser böcker om anorexi. Jag gör det för att jag tycker att det är intressant. Jag vet ju själv att jag inte har anorexi, det lutar mer åt bulimihållet för  mig, och jag är alldeles för fet för att ha anorexi! Men jag läser nog även sådana böcker lite av fel anledning skulle jag tro, för att bli peppad.. Jag skämms verkligen för att säga det. Jag tycker synd om alla dom som lider av sjukdomen. Visst jag har det fett svårt med mig egen, men det verkar så mycket värre med anorexia.

J


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag undrar vad du väger eftersom du säger att du är för tjock för att anorexia! Anorexi gränsen ligger vid 18,5 i BMI och för en person som är 160 cm är det 48 kg alltså 4 kg under nedre gränsen för normal vikt. Jag har haft en ätstörning sedan ca 5 år tillbaka och jag vägde som minst 32 kg men idag väger jag 46 och räknad vikt mässigt som anorextiker men har förfarande mens, det enda kriteriktet för anorexi som jag inte uppfyller. Jag kräks också och många har en kombination av anorexi och bulimi. Det brukar börja med att man äter lite eller det blir ofta mindre och mindre för att sedan börja att äta för mycket(enligt en själv) och använder sedan kräkningar för att inte gå upp i vikt!! Läs inte sådana böcker du blir bara ledsen och önskar att du var en lika duktig anorexiker så de i böckerna. Alla vill bara bäst och smalast vinner!!

Kram Linda

2009-03-20 @ 18:47:02
URL: http://www.lindakisse.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0